Biologia i logika czy ideologia płynnej rzeczywistości?

W filmiku poniżej sonda na ulicy wśród młodzieży amerykańskiej- dziennikarz młody biały mężczyzna pyta: Czy  mogę być kobietą – jasne, czy mogę być „chińczykiem” pewnie ale o dziwo na pytanie czy może  mieć 195 cm wzrostu pada odpowiedź:nie. Czyli mogę być chińska kobietą a nie mogę być chińską wysoka kobietą dopytuje a pytane dziewczyny są w szoku.

Co „facet „od LBGT robi z tęczową flagą na pikiecie o aborcji (czy geje lub transi dokonują aborcji ?) – w odpowiedzi tylko wyzwiska

Brak sensu, brak logiki, brak podstawowej wiedzy biologicznej – ale za puszczenie tego filmiku dostałem ostrzeżenie od Dyrekcji szkoły w której uczę. I choć film był puszczony na tzw. zastępstwie prosto z portalu FB gdzie nie został ocenzurowany – choć cenzurują tam coraz więcej – niektórzy z  18 letniej młodzieży poczuła się dotknięta ..rodzice przyszli na skargę a przecież zgodnie z podstawą programową:

„Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w liceum ogólnokształcącym i technikum należą: myślenie – rozumiane jako złożony proces umysłowy, polegający na tworzeniu nowych reprezentacji za pomocą transformacji dostępnych informacji, obejmującej interakcję wielu operacji umysłowych: wnioskowanie, abstrahowanie, rozumowanie, wyobrażanie sobie, sądzenie, rozwiązywanie problemów, twórczość. Dzięki temu, że uczniowie szkoły ponadpodstawowej uczą się równocześnie różnych przedmiotów, możliwe jest rozwijanie następujących typów myślenia: analitycznego, syntetycznego, logicznego, komputacyjnego, przyczynowo-skutkowego, kreatywnego, abstrakcyjnego; zachowanie ciągłości kształcenia ogólnego rozwija zarówno myślenie percepcyjne, jak i myślenie pojęciowe. Synteza obu typów myślenia stanowi podstawę wszechstronnego rozwoju ucznia; czytanie – umiejętność łącząca zarówno rozumienie sensów, jak i znaczeń symbolicznych wypowiedzi; kluczowa umiejętność lingwistyczna i psychologiczna prowadząca do rozwoju osobowego, aktywnego uczestnictwa we wspólnocie, przekazywania doświadczeń między pokoleniami; umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych, zarówno w mowie, jak i w piśmie, to podstawowa umiejętność społeczna, której podstawą jest znajomość norm językowych oraz tworzenie podstaw porozumienia się w różnych sytuacjach komunikacyjnych; kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie; umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich i bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni; umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł; nabywanie nawyków systematycznego uczenia się, porządkowania zdobytej wiedzy i jej pogłębiania; umiejętność współpracy w grupie i podejmowania działań indywidualnych.”

Tyle ogólnie a w rozporządzeniu MEN z dnia 26 lipca 2018r. możemy przeczytać że z 8 celów kształcenia z podstawy programowej cel 5 ma treść:

„Łączenie zdolności krytycznego i logicznego myślenia z umiejętnościami wyobrażeniowo- -twórczymi;”

a umiejętność 1 to:
myślenie – rozumiane jako złożony proces umysłowy polegający na tworzeniu nowych reprezentacji za pomocą transformacji dostępnych informacji, obejmującej interakcję wielu operacji umysłowych: wnioskowanie, abstrahowanie, rozumowanie, wyobrażanie, sądzenie, rozwiązywanie problemów, twórczość.

Zobacz całość http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001679/O/D20181679.pdf?fbclid=IwAR2qqvw0g4TgOlxD8BO0-S49IceRSnInRry1yB7-QfsGmf7JfMUAsQfVW3o

To wszystko realizuje na swoich lekcjach biologii nie mówiąc o nauce faktów biologicznych czy logicznie z nich wynikających i niestety niektórym to przeszkadza. Czy będzie tak że będą nalegać na naukę kreacjonizmu zamiast ewolucjonizmu jak to już się dzieje w Ameryce. Czy wchodzimy  jak to przewidywał 20 lat temu  RAZ w Nowe Średniowiecze? Miejmy nadzieje że szaleństwa pseudonauki nie dotrą do szkoły. Dzisiaj profesorowie z lat 60-80 wstydzą się promocji  „wyższości demokracji ludowej”  i gospodarki socjalistycznej nad kapitalistyczną czy poglądów pseudo profesora Łysenki z z lat 40 nie mówiąc już o eugenikach – pseudo naukowcach którym w budowie idealnego społeczeństwa przeszkadzali inaczej  myślący i wyglądający ludzie co  doprowadziło do holokaustu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Grono.net
  • MySpace
  • Mój biznes
  • PDF
  • Poleć
  • RSS
  • Ulubione
  • Wykop
  • Drukuj
  • LinkedIn
  • Twitter

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *