Droga w lesie alternatywą na ciężkie czasy

05 lipca 2017 artykuł w GW http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22047327,mieszkancy-katowic-chca-droge-przez-las.html

 

Dzisiaj szerzej poruszę jak rozwiązać ewentualny  problem komunikacyjny który nas czeka w najbliższych czasach.

O remontach  kluczowych dla Ochojca i Piotrowic  węzłów komunikacyjnych pisałem już jakiś czas temu

http://www.wordpress.apeterko.pl/od-maja-przebudowa-drog-w-rejonie-galerii-libero-mapy/

do tego dochodzą dwa projekty http://www.infokatowice.pl/2017/03/16/katowice-dostana-450-mln-zlotych-przebudowe-dk81/:

Pierwszy z dofinansowanych projektów to rozbudowa i przebudowa dwóch odcinków dróg krajowych nr 81 (ul. 73 Pułku Piechoty) i 86 (ul. Pszczyńska) o łącznej długości 3,62 km, stanowiących dojazd do autostrady A4. Ta inwestycja będzie kosztowała 400 mln zł z czego dofinansowanie wyniesie nieco ponad 338 mln zł. Ma być realizowana w latach 2017-2020.

Druga inwestycja będzie realizowana w Piotrowicach. Obejmie rozbudowę ulicy Kościuszki (DK 81) o długość 1,44 km. Powstanie też dwupoziomowy węzeł bezkolizyjny typu „Karo” na skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej z tzw. „rondem turbinowym” dwupasmowym, umożliwiającym poprzez DK 86 dojazd do autostrady A4. Inwestycja będzie kosztować ponad 132 mln złotych z czego dofinansowanie wyniesie ponad 111 mln zł. Rozbudowa będzie realizowana w latach 2017-2019.

Dodatkowo trwają przetargi na modernizację linii kolejowej 142 ZOBACZ https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przed-modernizacja-linii-142-na-slasku-mozliwe-skrocenie-prac-do-15-miesiecy-81894.html  przechodzącej w Ochojcu przez ul. Jankego w Murckach przez Tartaczna i Szarych Szeregów. Ma to być droga dla pociągów towarowych i obwodnica w czasie remontów magistrali Katowice- Ligota-Piotrowice Tychy. Jeśli to dojdzie do skutku przejazd w Ochojcu zakorkuje się jak kiedyś przejazd w Piotrowicach.

Czyli w latach 2017 – 2020  zablokowane zostaną 3 dojazdy do dzielnic z Centrum X

Jak pokazują czarne strzałki w miarę bezkolizyjne wjazdy były by od ul Owsianej przez Zarzecze i Podlesie …albo ul Kołodzieja w Murckach przebijając się do Centrum przez Giszowiec.

Na zielono zaznaczyłem mniej wiece teren planowanego tramwaju „leśnego” z Petli w Brynowie pod Szpital w Ochojcu a dalej na Osiedle Odrodzenia. Ten Tramwaj ma być budowany do 2020 roku…a ewentualna droga przy nim ..planowana jest DOPIERO w 2030 roku (sic!)

 

A co by były gdyby powstała na bazie planowanych robót tramwajowych …droga techniczna…leśna tymczasowa ..by rozładować korek na ul Kolejowej i Jankego?

 

Jakby taka DROGA TECHNICZNA przebiegała i miała wyglądać?

Przeanalizujmy:

aha /… na zielono zaznaczono alternetywe ..połączenie 73 PP z ul Szenwalda i drogę wzdłuż zabudowań (Jagodową) do ul Leśnej – co jest jeszcze trudniejsze niż droga zaznaczona na czarno/

DROGA ZAZNACZONA NA CZARNO

I CZĘŚĆ…droga istniejąca

II CZĘŚĆ …droga do nadsypania … wzdłuż lub zamiast torów

 

III CZĘŚĆ..droga wzdłuż ciepłociągu

IV CZĘŚĆ..połączenie z ul Ziołową od Macierzanki ..do zrobienia Mostek

Odległość wg Endomondo 1,61 km

Na remonty węzłów Giszowiec i Famur  oraz budowę tramwaju Katowice dostały ponad 500 ml złotych.

1% tej kwoty mógłby utworzyć drogę miedzy 73 pułku Piechoty a Ziołową zmniejszając natężenie ruchu na Kolejowej i Jankego.

MIASTO NIE CHCE budować drogi regularnej ..stąd pomysł drogi technicznej wykorzystywanej do budowy trwamwaju i przejazdu osobom które NIE CHCĄ stać w korkach na Jankego

Wiem ze to nie droga dla wszystkich …być może dla tych co maja samochody terenowe, SUVy lub graty 🙂 dla których czas jest ważny.

Nawet jeśli to by była droga tak wąska że zmieściłby się tylko 1 samochód to tez warto ja utworzyć …kierowcy mogą korzystać z zatoczek ..lub droga mogłaby być JEDNOKIERUNKOWA – jeden strumień  samochodów ….RANO od 6 do 13:00 w stronę CENTRUM – 73 Pułku Piechoty ..a po południu od 13:00 do 20:00 w stronę osiedla.

Taka droga Techniczna istniała (dziś wyremontowana, dwupasmowa) łącząca Panewniki Owsiana z A4 przez kompleks RADOSZOWY – koło oczyszczalni ..droga ta w czasie budowy A4 bardzo ułatwiała przejazd zamiast jechać ul Kochłowicka ..ludzie jechali na około przez tę właśnie drogę, wąską i dziurawą przez las ..ale bardzo ułatwiającą przejazd do Chorzowa

Połaczenie ul &# PP z Ziołową ..już rozładowało by korki ..stąd można na osiedle dojechac ul spółdzielczości lub Tartaczną do Murcek.

Szybciej by tez jeździły karetki z Centrum

Dobrze by było połaczyc też ul Ziołową  poprzez Zakatek z Kryniczną i Biedronek – wzdłuz ciepłociagu …mielibyśmy porosty ciąg na Osiedle Odrodzenia i Bażantowo …ale to może w kolejnych ETAPACH

Oczywiście ..fajniej by byo gdyby Miasto połaczyło docelowo ul Zgrzebnioka  ..lub Francuska  (muchowiec) z 73 Pułku piechoty ….

 

Prosze was wypowiadajcie się na FB czy warto mieć taką drogę.

Aha ..zastrzeżenia tramwaju  czy ewentualnej drogi dotyczą głównie ze są to tereny leśne i zielone…Jak jednak pokazuje na filmikach cała droga przebiegałaby w odległości 50-100 metrów od zabudowań …to jeszcze nie środek lasu …więc „ekologom” dziękuje – nie protestujcie tylko Ratujcie ..dzielnice przed zakorkowaniem – samochody w korku śmięrdzą i zanieczyszczają bardziej….lepiej poprowadzić ruch mikro obwodnica niż centrum

Jako Rada Jednostki nr 19 zgłosilismy ten projekt do miasta. Przydałoby się masowe  poparcie 😉 jak najszybciej

ZAGŁOSUJ NA TAK TUTAJ https://www.facebook.com/groups/502804279839053/permalink/1320364094749730/

Podziel się na:
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Forumowisko
  • Gadu-Gadu Live
  • Grono.net
  • MySpace
  • Mój biznes
  • PDF
  • Poleć
  • RSS
  • Ulubione
  • Wykop
  • Drukuj
  • LinkedIn
  • Twitter

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *